547033_406701406065079_1377265490_n

De 1 luna si ceva traiesc in China. Sunt multe de spus despre tara asta, multa cultura, multe traditii si mai ales multe superstitii. Cea mai amuzanta dintre toate mi se pare numarul lor ghinionist, 4, care lipseste cu desavarsire. Una dintre multele explicatii este ca “she”(patru) si “shi”(moarte) suna la fel. Este foarte amuzant cum etajele 4, 14, 24 etc lipsesc din majoritatea cladirilor, hotelurilor.Si nu numai, chiar si la etajul 9 din hotelul din Beijing lipseste camera 904 sau 914.Eu insa, am lucrat la etajul 14, explicatia lor fiind destul de logica pentru chinezi: in cladire sunt doar firme europene. Numerele de la masina sunt la fel de amuzante, cred ca pana acum am vazut 2-3 masini care sa contina numarul “4”, desi in fiecare zi cand sunt in taxi sau pe strada analizez in detaliu acest aspect. On the other hand, numarul norocos este numarul 8, asa ca niciodata nu poti gasi camera libera la hotel care sa contina aceasta cifra. Mi se pare fascinant, deoarece si in Romania 13 este un numar ghinionist, dar lumea nu da atata importanta si atentie acestui detaliu. Mi se pare ca oricat as scrie despre China, nu m-as plictisi. Casele lor sunt specifice, culorile rosu, negru, verde si foarte putin galben nu lipsesc. Strazile sunt aglomerate si mirosurile diverse. Tarabele sunt multe, si in zonele de lux si in cele mai sarace. Vand orice, de la jucarii pana la genti, pantofi, tablouri si suveniruri. Desi sunt in regim comunist, eu ca si turist, ma simt foarte libera.

Am crescut intr-un oras mic, unde superstitiile nu aveau atata valoare. Sa nu mai vorbim de fake-uri, abia daca se punea problema de brand-uri,d’apoi de toale de firma. Asa ca, pana sa ajung sa zbor in tari straine, visam numai Prisma, Dorally si Idm. Ceea ce mi se pare foarte normal, doarece mintea mea atat era deschisa. Bine, poate exagerez putin, pentru ca mi-a dat Dumnezeu oportunitatea sa calatoresc de la o varsta destul de frageda, dar oricum, atat imi era nivelul. Mai tarziu au aparut incet incet si “la noi” firmele. Asa ca, lumea buna din oras a inceput sa se intoleasca cu Dolce, Gucci si mai ales sa nu uitam LV. Am admirat si voi admira mereu persoanele care spun cu voce tare ca nu isi pot permite haine de firma si isi doresc sa poarte, asa ca isi cumpara fake-uri. Desi nu sunt de aceasi parere, le respect sinceritatea. Dar, ceilalti?! Tin minte si acum cand am vazut o fetiscana cu o geanta de vreo 1300 de euro, si ea abia daca a ajuns sa viziteze Romania si obiectivele ei turistice. Am stat mult timp sa ma gandesc, pentru ca asa e felul meu, analizez mult, si tot nu intelegeam explicatia. Pana cand, am facut un curs despre umbrele din interiorul nostru la Londra care pur si simplu m-a elucidat. Orele alea petrecute cu fel si fel de oameni din toata lumea, mi-au schimbat viziunea, m-au ajutat sa inteleg si sa nu mai judec persoanele care din pacate sunt cuprinse in propria lor furie. Este fustrant sa vrei si sa nu poti, sa fii mereu mai jos, mai inapoiat si mai putin educat, si sa nu poti sa accepti asta. Nu, nu vreau sa fiu inteleasa gresit. Stiu ca am fost norocoasa si am putut sa vad pana la 23 de ani lucruri pe care nu toata lumea ajunge sa le vada intr-o viata, si ii multumesc lui Dumnezeu de cate ori am ocazia. Dar in tot acest  timp, am crescut, m-am educat si am invatat. In primul rand am vrut si am acceptat sa fiu criticata, bineinteles de oameni cu buna vointa, care au avut un rol foarte mare in viata mea si in transformarea mea ca om. Acum cand ma uit in spate, unele lucruri ma fac sa zambesc. Am pierdut atata timp pentru lucruri neimportante. Asa ca, m-am decis sa invat in fiecare zi ceva. Si nu ma refer la invatatul din carti, ci invatatul de la oameni, de la prieteni, cunostinte. Nu am incercat niciodata sa copiez pe nimeni, sa aspir la lucrurile prietenelor mele mult mai instarite, sau sa imi doresc sa le fur personalitatea sau meritele. Le-am admirat cu voce tare si le-am rugat sa ma invete, sa imi arate si sa ma ajute sa cresc. Tin minte si acum cand am ajuns la restaurantul chinezesc”China Tang” din Dorchester Hotel din Londra si nu stiam sa mananc cu chopsticks. Nu e vorba ca nu puteam sa le tin in mana, dar cand vedeam in jurul meu cum copii de 12-13 ani apucau pana si alunele cu ele, ma simteam din ce in ce mai mica. Dar, oamenii din jurul meu si ambitia mea m-au ajutat sa ajung astazi profesonista cu betisoarele. Am spus sincer si curat la masa ca nu stiu si mi s-a explicat, nu doar o data, ci de mai multe ori. Lista poate continua cu foarte multe exemple. Dar, dupa multe intrebari am aflat de ce avem nevoie de 7 tacamuri la o masa, de ce trebuie sa ni se schimbe paharul de vin cand se incepe o noua sticla si multe altele. Toate chestiile astea nu sunt scrise undeva, si nu le spun degeaba. Mi-am dorit atat de mult sa cresc, sa stiu, sa aflu, sa fiu stapana pe situatie si sa stiu sa reactionez chiar si cand am luat masa cu cele mai elevate si educate persoane din lume.

Si nu vreau sa ma opresc aici, vreau sa stiu din ce in ce mai multe, sa cresc in fiecare zi cate putin. Urasc operatiunea copy-paste. Nu o sa fac niciodata ceva voit pentru a copia pe cineva. Nu m-as simti bine si nu as fi eu. Asa si cu fake-urile din China, sunt peste tot, de la cea mai proasta calitate, la cea mai buna. Dar lucrurile originale se vad, sclipesc acolo undeva si sunt mereu cu un pas in fata, ca na’ moda se schimba repede, pana se face replica, deja a iesit urmatoarea colectie.Asa ca, fiti originali, fiti voi, simtiti-va liberi. Nimic nu e mai frumos decat sa te simti liber si sanatos. Toate celelalte se invata, cu vointa, ambitie si cu “nu stiu, ajuta-ma”..

To conclude, ca doar asa se termina orice poveste, ambitia te ajuta sa reusesti. Am 23 de ani, sunt casatorita,am o familie minunata, calatoresc,studiez, am doua afaceri ale mele si vorbesc 5 limbi straine. Am sute de prieteni in fiecare colt al lumii, de la fiecare am avut ceva de invatat. Nu sunt absolut deloc modesta, dar vreau si mai mult. Nu vreau sa fiu apreciata de oameni care nu inteleg ce scriu eu,ce fac eu, ce realizez..nu am nevoie. Pentru ca fake-urile in anumite orase nu se vad, dar in cele in care se da ora exacta, se pierd in multime.

For one month and a little bit I have been living in China. There are so many things to say about this country, a lot of culture, many traditions and most of all, a number of superstitions. The funniest of them all I found it to be their bad luck number, namely 4, which is completely missing. One of the many explanations is that “she” (four) and Shi (death) sound alike. It’s very funny how the 4th, 14th and 24th floors are missing from most of the buildings, or hotels. And not only that, even on the 9th floor in Beijing hotel there is no room with the number 904 or 914. On the other hand I have worked on the 14th floor and their explanation was a pretty logical one as far as the Chinese are concerned: in the building there are only European companies. Car numbers are just as funny; I believe so far I have only seen 2 – 3 cars that had the number “4”, although every day when I’m in a cab or in the street I tend to analyze this matter in detail. On the other hand, the lucky number is 8, so you can never find a free room at a hotel that has this number in it. It seems fascinating, since in Romania we have 13 as a bad luck number, however people pay not so much relevance to this particular detail. It seems that no matter how much I wrote on China, I would never get bored. Their homes are specific, the red, black, green and very little yellow colors are always present. Streets are crowded and smells are diverse. There are quite a lot of stalls, both in the luxury areas and in the poorest ones. They sell anything, from toys to purses, shows, pictures and souvenirs. Although going through a communist regime, me as a tourist, I found myself to feel pretty free.

I was raised in a small town, where supersititions did not have so much value. Not to mention about fakes, we would barely speak of brands, let alone brand clothing. So, until I got to fly to foreign countries, I was dreaming only about Prisma, Dorally and Idm. And this seems very natural to me, since my mind was opened to only this stuff. Well, I may be overreacting a little bit; because God gave me the opportunity to travel from a pretty early age, however, that was my level. Later on companies started to show up in our country little by little. So, good people from the city have started to buy their clothes from Dolce, Gucci and let’s not forget about LV. I have admired and always will admire the people who say out loud that they cannot afford brand clothes and wish to wear some, so they buy fakes instead. Although I don’t feel like them, I admire their honesty. But what about the other ones?! I can still remember now when I saw a young girl with a 1300 Euro purse but who has barely got to visit Romania and its tourist objectives. I’ve spent a lot of time thinking, because this is me, I do a lot of analyzing, and I still couldn’t find the explanation. Until I took a course on umbrellas inside us in London, which has basically illuminated me. All those hours spent with different people all around the world, have changed my vision, have helped me understand and no longer judge the people who, unfortunately, are overwhelmed by their own rage. It’s so frustrating to wish and not be able to get what you wish for, to always be at the lower level, more far behind and less educated, and not be able to accept this. No, I do not wish to be misinterpreted. I know I’ve been lucky and by the age of 23 I could see a bunch of things that not anyone gets to see in a life time, and I thank God for this anytime I have the chance to do so. But during all this time, I grew up, got educated and learnt a lot. First of all I wanted and accepted to be criticized, of course by well intended people, who played a very big part in my life and in my transformation as a human being. Now that I look back, some things make me smile. I wasted so much time on non – important stuff. So I decided to learn something new every day. And I don’t refer only to studying from books, but also to studying from people, from friends, from the people I know. I have never tried to copy anyone, to wish to have the things my more wealthy friends have, or to wish to steal their personality or their credits. I have admired them loud and clear and I have asked them to teach me, to show me and help me grow. Even now I can remember how I reached the Chinese restaurant ”China Tang” in Dorchester Hotel in London and I had no idea how to eat using chopsticks. It’s not about the fact that I could not hold them in my hand, but when I saw around me children of 12 – 13 years old how they took even the peanuts with them, I felt so small. However, people around me and my ambition have helped me become the pro I am today, in terms of such chopstics. At the table I have honestly said that I had no idea how to use them and I’ve been explained not only once, but several times. The list may go on with a number of examples. But after a number of questions I have found out why was it that we needed 7 sets of cuttlery at a table, why we needed our wine glass to be changed when a new bottle is opened and many other such things. All these things are not written anywhere, and I don’t tell them just like that. I wished so much to grow, to know, to find out, to be a master of the situations and to know how to react even when I had my meals with the most sophisticated and educated people in the world.

And I do not wish to stop here, I want to know more and more, to grow every day a little bit more. I just hate the copy – paste operation. I shall never do anything willingly in order to copy someone. I would not feel good and it would not be me. The same goes for the Chinese fakes; they are everywhere, from the poorest quality, to the best quality possible. But originals can be seen, they sparkle somewhere and they are always one step ahead, since fashion changes rapidly, and by the time the reply is made a new collection is out on the market. So, be original, be yourselves, feel free. There’s nothing more beautiful than feeling free and healthy. All the rest can be learnt, if you have the will, ambition and the “I don’t know, could you please help me…” phrase…

To conclude, since every story ends like this, ambition can help you succeed. I’m 23, married, I have a wonderful family, I travel, study I have two businesses of my own, and I speak five foreign languages. I have hundreds of friends in every corner of the world, and from each of them I had something to learn. I’m not at all modest but I want so much more. I do not wish to be appreciated by people who do not understand what I’m writing about, what I do, what I accomplish …. I just don’t need all these. Because in certain towns fakes cannot be distinguished, but in those cities that set the time, fakes are just something that gets lost in the crowd.