d29e1600b1fb19a9d2579260aad1f4b7-1

Imi e dor de zilele de vara, cand ma trezeam la ce ora vroiam, alergam de dimineata pana seara “pe strada”, faceam ce ma taia capul, mergeam in picioarele goale. Imi e teribil de dor de prieteniile de atunci, de lipsa de responsabilitati, de desenatul cu creta pe asfalt si de baia din fiecare seara care parca ma facea sa ma simt ca noua pentru ziua urmatoare. Vara este diferita in functie de varsta. Pe la 15-16 ani iubeam noptile tarzii, clarul de luna, ploaia si iubirea adolescentina din fiecare an. Timpul trece, problemele cresc, sentimentele dispar. Ziua parca pare mai scurta. Anotimpurile nu mai sunt cum erau cand eram mici, zilele libere scad cu cat inaintezi in varsta. Spiritul copilariei ramane undeva in urma cand vacanta de vara nu mai exista.

Vara asta mi-am petrecut-o in China lucrand. De luni pana vineri ma trezeam la 7.30, asteptam weekendul ca pe cel mai frumos cadou al saptamanii. Sentimentul de vineri seara, cand imi puneam capul pe perna si ma gandeam ca in dimineata urmatoare ma pot trezi cand vreau, era minunat. Daca cu o zi inainte ma dadeam jos din pat pe ultima suta de metri, sambata deschideam ochii la 8. Incepeam sa ma rog in gand sa mai dorm, dar nu puteam. Imi intrase in reflex ideea de a ma trezi devreme, era ca o datorie. Fata de cine? Cred ca doar fata de mine. Ceasul biologic difera de la persoana la persoana. Eu cel putin, mi-as dori sa pot dormi mai mult, dar corpul meu refuza.

Asa si aseara, m-am bagat in pat de la ora 23.00, fortandu-ma sa dorm macar 6 ore. Ultima oara cand m-am uitat la ceas era in jur de 2 dimineata, la 5.15 a sunat ceasul, trebuia sa ma trezesc. Plecam spre aeroport in 45 de minute. Iar bagaje, iar goana nebuna dupa taxi dimineata in Shanghai. In ultimii 5 ani din viata mea am facut bagaje aproape saptamanal. Si cand spun bagaje, ma refer la cel putin un geamantan, unul mic de mana si poseta cea mai mare ca sa mai pot baga cateva lucuri si acolo. Am incercat de multe ori sa fac pact cu mine si sa ma limitez, dar nu pot. Tot timpul simt ca ceva lipseste, ca am nevoie si de perechea aia de pantofi, imi trebuie si o geanta mica, si una mare..hai poate si una mijlocie. Daca imi vars cafeaua pe camasa inainte sa ies din casa? Daca e frig? Daca e cald? Si tot asa, pot sa scriu ore in sir cate chestii imi trec prin cap atunci cand ma pregatesc de plecare. Insa, acum am o dexteritate inegalabila. Chiar si daca plec pentru 1 luna, nu imi ia mai mult de 20 de minute sa impachetez.

Dupa 2 ore intarziere am ajuns intr-un final in Guangzhou. Legat de calatoriile astea asa de dese, urasc doua lucruri: cand imi pierd bagajul si cand stau in avion sau in sala de asteptare pentru ca sunt probleme cu traficul aerian sau mai sunt necesare cateva investigatii. Legat de pierderea bagajului, mi s-a intamplat de cateva ori. Nu stiu ce e mai rau, faptul ca ajungi la destinatie fara niciun schimb, sau gandul ca poate nu iti vei mai recupera niciodata lucurile. Astepti langa banda de bagaje, speri ca in urmatoarea tura va veni si al tau, pana cand se aude un zgomot si banda se opreste. Si atunci realizezi ca nu ai nici macar lenjerie intima, d’apoi alte lucruri personale. Asa ca m-am invatat, tot timpul in bagajul de mana trebuie pastrat un locusor pentru “urgente”. Un sfat de luat in calcul!

Revinind la noua mea destinatie, China m-a suprins din nou. Desi sunt aici cu mama numai pentru mai putin de 3 zile, in care avem de alergat o gramada, azi ne-am facut timp sa vizitam orasul putin. Guangzhou este al treilea oras ca putere economica din China. Multe cladiri imense, agitatie mare, trafic infernal si lipsa limbii engleze se simte mult mai tare ca in Shanghai si Beijing.

Si uite asa a mai trecut o zi. O zi plina in care am mai invatat cate ceva. Se innopteaza foarte repede. Asadar, dupa o zi extenuanta, m-am asezat cu mama la un pahar de vin alb, povestim ce vrem noi si privim lumintele aprinse in toate cladirile inalte ale orasului..

 

 

 

I miss summer days, when I used to wake up any time I wanted, I used to jog from morning till evening “in the streets”, I used to do everything I wished for, walking with my bare feet. I terribly miss the friendships I had those days, the lack of responsibilities, the drawing with chalk on sidewalks and the bath I had every evening that made me feel like new for the following day. Summer is different subject to age. When I was around 15 – 16 of age, I used to love staying up late at night, looking at the moon, the rain, as well as the teenage love in every single year. Time flies, problems pile up, feelings vanish into thin air. The day seems to get shorter. Seasons are no longer the way they used to be when we were young, spare days tend to become less the older you become. Childhood spirit stays somewhere behind when summer holiday is no longer present.

 

I spent this summer in China, working. From Monday to Friday I used to wake up at 7.30, I was waiting for the weekend as the best present of the week. The Friday evening feeling, when I laid my head on the pillow and thought that the next morning I could wake up any time I pleased, was absolutely wonderful. If one day before I went out of bed in my last minute, on Saturday I used to open my eyes at 8 a.m. I started to pray in my mind to sleep some more, but I couldn’t. The idea to wake up early had become like my second nature, it was a real duty for me. A duty to whom? I believe only to me. Our biological clock differs from one individual to another. I for one, would wish to sleep some more, but my body says no.

 

The same happened last night when I went to bed around 11 p.m., forcing myself to sleept at least 6 hours. Last time I looked at the watch it was around 2 a.m., at 5.15 the clock rang, I had to wake up. I had to leave for the airport in 45 minutes. And again there was the issue with the luggage, and again the crazy haste to get a cab in the morning in Shanghai. In my recent 5 years I have made my luggage on an almost weekly basis. And when I say luggage, I refer at least to one suitcase, one small handbag and a larger purse so that I could stuff some other things in there as well. I have made several attempts to set some limits for myself, however I failed in this attempt. I always feel there’s something missing, I need that pair of shoes as well, I also need that small bag, a big bag…, ok, maybe even an average one as well. What if I spill my coffee on my shirt before leaving the house? What if it’s cold? What if it’s hot? And so on and so forth, it can take hours to write on how many things go through my mind when I get ready to leave. However, now I have a unique dexterity. Even if I leave for 1 month let’s say, it won’t take me more than 20 minutes to pack.

 

With a 2 hour delay we have finally reached Guangzhou. In terms of these too frequest voyages, there are two things I hate: when I lose my luggage or when I sit on a plane or in the waiting room due to any air traffic problems or when any more investigations are necessary. As related to losing my luggage, this has happened to me a couple of times. I don’t know what’s worse, the fact that you reach your destination without any spare clothes, or the thought that you may never recover your belongings. You are waiting close to the luggage band; you are hoping that the next load will have your luggage as well, until a noise is heard and the band stops. And then you realize you don’t even have any underwear, not to mention the personal belongings. That’s how I learnt my lesson; in your hand luggage you should always have some place for “emergency” stuff. That’s one piece of advice to be taken into consideration!

 

Getting back to my new destination, China has once again surprised me. Although I’m here with my mom for only less than 3 days, during which time we have to do a lot of running, today we took some time to visit the city for a little bit. Guangzhou is the third city as economic power in China. Several huge buildings, big fuss, horrible traffic and the lack of English are much more present than in Shanghai and Beijing.

 

 

 

And that’s how another day has gone by. A full day when I’ve learnt something new. It’s getting dark very quickly. Therefore, after one such tiring day, I have set down with my mom to a glass of white wine, telling whatever we wish and we are watching the lights lit in all the tall buildings of the city..